Öka merförsäljningen i restaurangen med QR-koder på borden! Gästerna beställer med mobilen via er beställningssida och betalar enkelt med kort eller Swish. Bongen går till kök och bar och all försäljning registreras i kassan. Är du intresserad av att veta mer om TrueORDER? Kontakta oss!
Låt gästerna beställa via mobilen istället för att vänta in en servis! Gästen väljer från menyn, anger eventuella allergier eller andra önskemål och betalar med kort eller Swish. Bongen går till kök och bar.
Gästen skannar QR-koden på bordet med sin mobilkamera för att komma rätt. Vi hjälper er att ta fram unika QR-koder för varje bord och har flera alternativ för skyltar!
Välj om ni vill lägga in hela menyn eller bara dryck, dessert eller barmeny. Med hjälp av tillvalsartiklar kan ni ge förslag på tillbehör och dryck och på så sätt öka merförsäljningen. Vid försäljning av alkohol dyker en pop-up-notis upp om ålderskontroll.
Vill ni att alla beställningar från ett bord ska skrivas ut på samma bong? Lägg in en fördröjning på exempelvis två minuter, så väntar systemet in fler beställningar från samma bord.
Vill ni att gästerna ska kunna ge dricks? Välj om ni vill ha totalbelopp eller procentdricks. Då får gästen upp valet att ge 5, 10 eller 15 procent på beställningen.
Med hjälp av Chef Channel digitalt bongsystem kan ni pusha ut notiser till de som beställt online. På så sätt kan ni kalla fram gästen när det är dags att hämta upp beställningen.
Återkommande gäster kan samla poäng på sina köp via ett bonussystem som sedan omvandlas till en värdecheck. Bestäm själva hur många poäng som samlas per spenderat belopp, efter hur många poäng kupongen ska ges och kupongens värde.
Ge gästerna rabatt via rabattkoder eller digitala kuponger. Informera gästen om det med en pop-up-notis!
Ändra artiklar och priser smidigt från TruePOS och lägg in bilder på produkterna. Lägg in rabatterade priser och markera om en artikel är slut.
”Jag ber alla som ringer in att beställa online istället. Många förbeställer och då är det betalt och klart när de kommer. Det är smidigt för både gästerna och kockarna!” – Dullo Yetish, ägare
Nu slipper de handskrivna lappar och missförstånd. Det blir aldrig fel deras håll och de kan undvika onödiga diskussioner. Dullo tycker att det är lättare att hålla koll och kan ta ledigt ibland. Dessutom blir det lättare med ekonomin när allt sammanställs på samma rapport i kassan.
”TrueORDER har sparat oss en anställd per ställe som bara svarar i telefon. Nu vill vi öka försäljningen så att nästan 100% av beställningarna sker online!”
– Diar Haciy, ägare
Flödet går snabbare och smidigare eftersom de hinner förbereda. Även gästerna delar den upplevelsen. Risken för misstag försvinner och snittnotan har ökat tack vare merförsäljning.
”TrueORDER skäms inte! Man kan ta betalt för extra tillval och rekommendera en dricka till utan problem. – Diar Haciy, ägare
”Det är enkelt att beställa takeaway online. Det är något som lockar många!”
– Marielle Svensson, caféansvarig
De har en Customer Channel där kunderna kan hämta upp sin beställning själva. De har till och med en upphämtningsskärm ut mot parkeringen så att takeaway-kunderna kan vänta i bilen.
Läs mer om hur ni kan förbättra kundupplevelsen och ta del av våra marknadsföringstips över hur ni får era gäster att hitta er TrueORDER här!
Vill du veta mer? Hör av dig eller skicka dina kontaktuppgifter så återkommer vi!